Wie blijft doen wat hij deed, blijft krijgen wat hij kreeg

Om te kunnen genezen en zo klachtenvrij mogelijk gezond ouder te worden is verandering noodzakelijk. Patronen overboord gooien waar nodig, aanpassen waar het kan, en andere keuzes maken. Je bent niet voor niets op zoek naar antwoorden op vragen die je bezighouden.  

De noodzakelijke stappen 

1. Werken aan de geest: Denk- patronen- overtuigingen veranderen, zelf-hypnose, yoga, meditatie
2. Ontgiften: Schoon je vervuilde darmen, je organen en je cellen op
3. Voeden: Ga je voeden met échte voeding. De sleutelwoorden hierin zijn: 
Veel en meer (goede) vetten eten   &   Koolhydraten sterk matigen  &  Suikers schrappen  &  Veel groente en fruit variatie  &  puur en onbewerkt     
Verboden producten: geraffineerde suikers, vetarm, light, bewerkt.

1 Werken aan je geest  

Het jaar 2015 wordt voor mij opnieuw een moeilijk jaar waarin ik door persoonlijke omstandigheden door een diep dal ga. Ik begrijp er niets van. Ik heb zoveel overwonnen en nu lukt het me gewoonweg niet er bovenuit te krabbelen. 
Tot ik in mei 2016 in contact met Edwin Selij, NLP en hypnose. Ik volg een workshop over zelf-hypnose, daarna het 'Breek je vrij' seminar van 3 dagen. En dit wordt een omslag van formaat. Ik krijg nieuwe inzichten, allerlei oefeningen om snel resultaat te bereiken en voorgoed te breken met oude belemmerende patronen. Ik kom erachter wat mij toch steeds weer onderuit haalt en ik kan maar 1 ding zeggen: Dit is het mooiste cadeau dat ik mijzelf ooit heb gegeven! 

Sinds die dagen ben ik iedere dag bezig met NLP en zelf-hypnose. Met door mijzelf ingesproken zelf-hypnose over allerlei items waar ik verandering in wil. Welke vastgeroeste overtuigingen zijn van mij, welke zijn me ingefluisterd door een ander? De kracht van herhaling is hierbij essentieel want iets wat vastgeroest zit is niet zomaar weg. Bij de coaching dagen behandel ik de helende kracht van zelf-hypnose en krijg je een ingesproken versie mee.    



Het belang van de goede vetten

- Neem dagelijks de volgende dosis pure oliën: 1 eetlepel (Koudgeperst) Hennepzaadolie: bezit de verhouding 2,5: 1 (omega 6:3) en wissel dit af met Lijnzaadolie.  


Immuniteit en kanker

We horen de laatste tijd veel over immuniteit en kanker. Ook in de reguliere wereld is men ervan overtuigd geraakt dat een falend immuunsysteem een grote rol speelt bij kanker. Graag verwijs ik je hiervoor door naar een stukje op mijn blog:

3. Voeding vet en suiker 

We komen er steeds meer achter dat vet goed is voor ons lijf. Vroeger aten we in verhouding meer vet dan suiker en werd ons lijf voorzien van brandstof uit vet. Tegenwoordig is dit patroon volledig veranderd. Juist ja, we zijn volledig overgegaan op suiker. Wie dit heel mooi uitlegt is Linda Woudstra waar ik je graag naar doorverwijs als je er meer over wilt weten:  Vet als brandstof

Van suiker naar vet

Hoe doe je dat? Door middel van een ketonisch dieet. Een ketonisch dieet werd voornamelijk gebruikt om af te vallen maar in het geval van ziekte klachten of kanker lijkt het ook zeer effectief te zijn door de verandering van brandstof. Door de koolhydraten/suiker drastisch te beperken en meer vetten te nemen zal tussen de eerste paar dagen tot ongeveer 3 weken erna de suikerverbranding van het lichaam overgaan in vetverbranding. Dit proces noemt men ketonisch naar de ketonen die in het bloed circuleren en waar de cellen hun energie nu uithalen in plaats van uit suiker. Ook hiervoor verwijs ik je graag door naar Linda Woudstra; Ketonisch eten

Zie verderop hoe mijn dagelijkse voeding eruit ziet. 



Waar voed jij je mee?

Ik probeer mijn brandstof voornamelijk uit vet te laten bestaan. De juiste vetten welteverstaan. Dat lukt natuurlijk lang niet altijd en zo goed als ik zou willen. Maar ik streef niet naar perfectie, dat zou het leven wel erg smaak-geur en kleurloos maken. Genieten is op zijn minst zo belangrijk dus als ik een keertje zondig geniet ik ervan. Als we de verdeling van 80% gezond en 20% iets minder gezond halen dan doen we het best goed. We hebben tenslotte super goede systemen die echt wel iets kunnen hebben. 

Onbewerkt en eerlijk voedsel

Heel belangrijk is het om bij voorkeur voedsel te nuttigen welke onbewerkt is, zuiver is, en niet eindeloos bewaard kan worden. En bedenk bij het eten van vlees: Hoe heeft het dier geleefd en gegeten? Want wat het dier heeft gegeten krijgen wij op onze beurt weer binnen. En varieer ook met wat het seizoen aanbiedt!

Ondersteun je lever en je nieren

- Begin je dag met het het blenderen van een biologische hele citroen, en vul dit mengsel aan tot 1 liter (gefilterd) water. Doe hierbij een mespunt natriumbicarbonaat en een scheut aangemaakt Keltisch zeezout. Drink gedurende de dag een half glas van dit mengsel aangevuld met een half glas (gefilterd) water. Hiermee zuiver je je lichaam en ondersteun je je lever.

Het belang van Vitamine B

Een tekort aan de B-vitamines lijkt een essentiële rol te spelen als een te hoog stress gehalte een van de oorzaken is bij kanker. Het centrale zenuwstelsel ‘leent’ ze als het ware van de lever waardoor de lever een tekort ontwikkelt om één van zijn vele taken, in dit geval het de omzetting van melkzuur naar glucose, beperkt of geheel geblokkeerd met zeer desastreuze gevolgen. Een van de beste vitamine B bronnen is vlees. Dit is 1 van de redenen waarom in mijn beleving vlees niet volledig van het menu zou moeten worden gehaald. Een uitstekende bron van vitamine-B is rood vlees en lever. Overbodig hoop ik om te benadrukken dat vlees met mate op het menu thuishoort:) Ben je vegetariërs? Ga dan op zoek naar een goed vitamine B supplement!

Eiwitten

Neem voldoende dierlijke eiwitten en vitamine B (mits zuiver, lees: wat de dieren aan voedsel (b.v. teveel aan antibiotica) binnen krijgen, krijgen ook wij als mens binnen als wij dat dier eten) (eiwitten helpt de hemoglobine in het bloed met het opnemen van voldoende ijzer; dit leidt tot een maximale hoeveelheid zuurstof in het bloed en goede zuurstofdruk in het weefsel en verschaft vitamines die de opname van mineralen ondersteunen) uit biologische of natuurlijke vrije uitloop bronnen, vrij van antibiotica, pesticiden en hormonen. 
Biologische eieren en kaas (waaronder cottage cheese/ hüttenkäse/, (zure) room e.d.) zijn fantastische eiwitbronnen.

Groente, fruit en koolhydraten

Eet veel (vooral groene) groente (onbespoten) en tot 2 porties fruit (bij kanker fruit matigen vanwege de fruitsuikers).
Houdt de hoeveelheid koolhydraten zo klein mogelijk (suikers, brood, graan, zetmeel, pasta).
Een volwassene met een gewicht van 72 kilo zou ongeveer maximaal 60 gram koolhydraten per dag moeten innemen. Dit is 240 calorieën (sorry, ik tel ze toch nog even:) aan koolhydraten.

De belangrijkste items op een rij

- Stop vanaf vandaag met calorieën tellen
- Schaf vanaf vandaag alleen nog maar zuivere en onbewerkte producten aan
- Zet je angst voor vetten opzij en neem alleen nog maar de volvette kaas, Griekse yoghurt, room, boter, olijf- en andere goede olie.
- Vermijd iedere vorm van suiker
- Lees de etiketten op e-nummers en hoeveelheid koolhydraten/suikers